Trading Conditions
Ogólne Warunki Handlowe
Przeczytaj poniższe warunki handlowe. Ponieważ złożenie zamówienia jest równoważne z zawarciem prawnie wiążącej umowy, ważne jest, żeby przeczytać te warunki, aby upewnić się, że akceptujesz wszystkie ich postanowienia. Jeśli nie jesteś pewien czegokolwiek, napisz wiadomość e-mail na adres sklep@lefeu.pl.
ZASTOSOWANIE
1. Niniejsze Warunki Handlowe mają zastosowanie do Zamówień Towarów dokonanych przez Klienta na stronie internetowej www.lefeu.pl, zwanej dalej Sklepem. Sklep prowadzony jest przez firmę Oktaryna Grzegorz Kornijów pod adresem ul. Borelowskiego 2F/2, 20-707 Lublin, Polska, NIP: 7123063295, z oddziałem pod adresem ul. Wrotkowska 2 (budynek nr 5), 20-469 Lublin, Polska, zwaną dalej Firmą. Kontakt z Firmą możliwy jest za pośrednictwem poczty e-mail pod adresem sklep@lefeu.pl.
2. Klient dokonując Zamówień Towarów w Sklepie zgadza się na niniejsze Warunki Handlowe w pełnym ich brzmieniu.
DEFINICJE
3. Konsument to osoba dokonująca Zamówienia Towarów niezwiązanych z wykonywaną przez Klienta działalnością gospodarczą, zawodem, profesją, handlem lub rzemiosłem.
4. Umowa to prawnie wiążąca transakcja kupna-sprzedaży towaru zawarta między Klientem i Firmą wynikająca ze złożonego Zamówienia Towarów.
5. Miejsce Dostawy to siedziba Firmy lub filia Firmy lub inna lokalizacja, do której mają zostać dostarczone Towary, zgodnie z Zamówieniem.
6. Towary to produkty dostarczane klientowi zgodnie z opisami i ilościami zawartymi w Zamówieniu.
7. Zamówienie to złożone przez Klienta Zamówienie na Towary od Firmy za pośrednictwem sklepu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej według oferty i wyceny przygotowanej przez Firmę.
TOWARY
8. Opis Towarów znajduje w Sklepie, na stronie internetowej, w katalogach i innych materiałach drukowanych i reklamowych. Wszelkie opisy mają charakter poglądowy, mogą występować drobne rozbieżności w kolorach i rozmiarach.
9. W przypadku towarów wyprodukowanych według specjalnych wymagań Klienta, to na Kliencie spoczywa obowiązek zapewnienia, że wszelkie dostarczone przez Klienta informacje są dokładne.
ZASADY SPRZEDAŻY
10. Opis Towarów na naszej stronie internetowej, w katalogach, broszurach lub innych formach reklamy nie stanowią oferty sprzedaży Towarów.
11. Złożenie zamówienia nie gwarantuje otrzymania Towarów. Zamówienie może zostać odrzucone bez podania przyczyny.
12. Umowa sprzedaży zamówionych Towarów zostanie zawarta po wysłaniu przez Firmę wiadomości e-mail do Klienta, informującej o przyjęciu Zamówienia lub, jeśli nastąpi to wcześniej, po dostarczeniu Towarów Klientowi przez Firmę.
13. Każda oferta jest ważna przez okres maksymalnie 7 dni od daty wystawienia, chyba że zostanie wyraźnie wycofana wcześniej.
14. Żadna zmiana Umowy, czy to dotycząca opisu Towarów, ceny czy czegokolwiek innego, nie może zostać dokonana po jej zawarciu, chyba że zmiana zostanie uzgodniona przez Klienta i Firmę na piśmie.
15. W przypadku zawarcia Umowy poza siedzibą Firmy Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w ciągu 14 dni według przepisów obowiązującego prawa.
CENA I PŁATNOŚĆ
16. Cena Towarów i wszelkie dodatkowe opłaty za dostawę lub inne opłaty za Towary oraz ich całkowita cena i opłaty są określone w cenniku w Sklepie obowiązującym w momencie przyjęcia Zamówienia lub w innej cenie przesłanej w ofercie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
17. Ceny i dodatkowe opłaty zawierają podatek VAT w wysokości obowiązującej w momencie złożenia Zamówienia.
18. Płatność za Towary musi zostać dokonana przed dostawą. Klient może dokonać płatności przelewem lub podając dane swojej karty kredytowej lub debetowej wraz z Zamówieniem.
DOSTAWA
19. Firma dostarczy zamówione Towary do Miejsca Dostawy w terminie przewidzianym w ofercie lub też bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od złożenia Zamówienia.
20. W każdym przypadku, niezależnie od zdarzeń pozostających poza kontrolą Firmy, w razie niedostarczenia Towarów na czas, Klient może (oprócz wszelkich innych środków zaradczych) odstąpić od Umowy, jeżeli: a) Firma odmówiła dostarczenia Towarów lub jeśli dostawa konieczna jest przed konkretnym terminem, biorąc pod uwagę wszystkie istotne okoliczności w momencie zawarcia Umowy, lub jeśli Klient poinformował Firmę przed zawarciem Umowy, że dostawa przed konkretnym terminem jest niezbędna; lub b) po tym, jak Firma nie dostarczyła Towarów na czas Klient wskazał późniejszy termin, który jest odpowiedni do okoliczności, a Firma nie dostarczyła Towarów w tym terminie.
21. W razie rozwiązania Umowy w trybie wskazanym powyżej płatność zostanie zwrócona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia rozwiązania Umowy.
22. Jeśli Klient miał prawo rozwiązać Umowę, ale tego nie zrobił, nie jest pozbawiony możliwości anulowania Zamówienia na jakiekolwiek Towary lub odrzucenia Towarów, które zostały dostarczone. W takim wypadku Firma (oprócz innych środków zaradczych) bez zbędnej zwłoki zwróci wszystkie płatności dokonane na mocy Umowy za takie anulowane lub odrzucone Towary. Jeśli Towary zostały wysłane, muszą zostać zwrócone w ciągu 14 dni od dnia rozwiązania umowy.
23. Jeżeli jakiekolwiek Towary tworzą jednostkę handlową (jednostka jest jednostką handlową, jeśli jej podział istotnie zmniejszyłby wartość towarów lub charakter jednostki), nie możesz anulować ani odrzucić Zamówienia na niektóre z tych Towarów bez jednoczesnego anulowania lub odrzucenia Zamówienia na pozostałe.
24. Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie krajów Unii Europejskiej, przede wszystkim Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. W razie realizacji wysyłki Towarów do innych lokalizacji może być konieczne opłacenie cła importowego lub innych podatków przed Klienta.
25. Klient może wyrazić zgodę na dostawę Towarów w ratach w razie braku dostępności Towarów w magazynie lub jeżeli wystąpi inny uzasadniony i słuszny powód, z zastrzeżeniem
powyższych postanowień oraz pod warunkiem, że Klient nie zostanie narażony na dodatkowe opłaty.
26. W razie nieodebrania Towarów przez Klienta lub wskazanego przez niego adresata w Miejscu Dostawy, z przyczyn niezależnych od Firmy, mogą zostać naliczone uzasadnione koszty przechowywania i ponownego dostarczenia Towarów.
27. Towary stają się własnością Klienta od momentu zakończenia dostawy lub odbioru przez Klienta pod warunkiem wcześniejszego opłacenia Zamówienia. Przed przyjęciem Towary powinny zostać sprawdzone przez Klienta pod kątem kompletności i uszkodzeń, a w razie jakichkolwiek zastrzeżeń, konieczne jest spisanie protokołu uszkodzenia przesyłki i niezwłoczne zgłoszenie uwag Firmie.
28. Reklamacje dotyczące wad i braków muszą zostać zgłoszone do Firmy w rozsądnym czasie po otrzymaniu towarów. W celu sprawnej realizacji zgłoszenia zalecamy, lecz nie wymagamy, zgłoszenia wad i braków nie później niż 5 dni po ich otrzymaniu. Klient jest zobowiązany do zgłoszenia wad lub defektów produktu w reklamacji. Niedopełnienie tego obowiązku może oznaczać wydłużenie procesu naprawy z powodu rozwiązywania problemów. Klient może złożyć reklamację, odsyłając wadliwy produkt pocztą na adres Firmy. Towary nieobjęte gwarancją i/lub otrzymane bez odpowiedniego opakowania zostaną ponownie zapakowane i obciążone kosztami niezbędnego i bezpiecznego opakowania poniesionymi przez Firmę. Towary zwrócone po reklamacji lub wysłane bez przesyłki zostaną odrzucone przez Firm,.
29. W przypadku zwrotu wadliwych lub nieprawidłowych towarów do Firmy, w przypadku których awaria lub wada nie została zdefiniowana lub określona przez klienta, przedmiot zostanie zwrócony Klientowi. Firma zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów wysyłki. Do załączonego akcesorium musi zostać dołączony numer zamówienia i opis produktu. Towary powinny zostać zwrócone z kopią dowodu płatności, na której wyraźnie podany jest czas zakupu reklamowanego produktu. Niedostarczenie dokumentów i/lub informacji wydłuży proces reklamacyjny. Towary nieobjęte gwarancją i otrzymane bez odpowiedniego opakowania zostaną ponownie zapakowane i zostanie naliczona kwota równa kosztowi niezbędnego i bezpiecznego opakowania.
RYZYKO I WŁASNOŚĆ
30. Ryzyko uszkodzenia lub utraty Towarów przechodzi na Klienta w momencie, gdy zapłata za Towary zostanie w całości uregulowana i Towary zostaną dostarczone do Klienta lub Miejsca Dostawy.
31. Klient nie jest właścicielem Towarów, dopóki Firma nie otrzyma pełnej płatności. Jeśli pełna płatność jest opóźniona lub nastąpi uzasadnione podejrzenie ryzyka nieuregulowania płatności przez Klienta, Firma może powiadomić Klienta o rozwiązaniu Umowy i utracie przez Klienta wszelkich praw do korzystania z Towarów, które znajdują się w dostawie lub
zostały już dostarczone, w takim przypadku muszą zostać natychmiast zwrócone dostarczone do Firmy.
ZWROTY I ANULOWANIE ZAMÓWIENIA
32. Klient może wycofać Zamówienie, informując o tym Firmę przed zawarciem Umowy bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności.
33. Klient będący Konsumentem może anulować Umowę, z wyjątkiem Towarów, które są wykonane zgodnie ze szczególnymi wymaganiami Klienta, informując nas o tym Firmę nie później niż 14 dni po zawarciu Umowy bez podawania nam przyczyny i bez ponoszenia odpowiedzialności. Klient zobowiązany jest do zwrotu do Firmy Towarów w nieuszkodzonym stanie, w oryginalnym opakowaniu ze wszystkimi częściami, na swój koszt. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towarów przy nieprawidłowym użytkowaniu. Wszelkie dokonane płatności za zwrócone Towary, wraz ze zwrotem kosztu najtańszej dostępnej metody dostawy zostaną zwrócone w ciągu 14 dni od otrzymania kompletnego zwrotu.
ZGODNOŚĆ I GWARANCJA
34. Firma posiada prawny obowiązek dostarczenia Towarów zgodnie z Umową i realizuje go spełniając poniższe obowiązki.
35. Dostarczane Towary będą: a) zadowalającej jakości, b) nadające się do konkretnego celu, w jakim Klient nabywa Towary, o którym poinformował Firmę przed zawarciem Umowy i nadawać się będą do dowolnego celu wskazanego przez Firmę lub określonego w Umowie; c) odpowiadać opisowi.
36. Wady fabryczne lub materiałowe nie stanowią o niezgodności z Umową.
37. Firma niezwłocznie lub w rozsądnym terminie udzieli Klientowi korzyści wynikających z bezpłatnej gwarancji udzielonej przez producenta Towarów. Szczegóły gwarancji, w tym nazwa i adres producenta, czas trwania i zakres terytorialny gwarancji, są określone w gwarancji producenta dostarczonej wraz z Towarami. Gwarancja ta wejdzie w życie w momencie dostarczenia Towarów i nie zmniejszy praw Klienta.
38. W przypadku niewykonania zobowiązania przez jedną ze stron z powodu okoliczności pozostających poza jej uzasadnioną kontrolą: a) strona powiadomi drugą stronę tak szybko, jak będzie to możliwe; oraz b) zobowiązania strony zostaną zawieszone w zakresie uzasadnionym, pod warunkiem, że strona ta będzie działać rozsądnie; strona ta nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne niewykonanie zobowiązania, którego nie mogła rozsądnie uniknąć, co jednak nie będzie miało wpływu na powyższe prawa Klienta dotyczące dostawy i prawo do anulowania złożonego Zamówienia.
WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
39. Firma nie wyklucza odpowiedzialności za: (i) jakiekolwiek oszukańcze działanie lub zaniechanie; lub (ii) śmierć lub obrażenia ciała spowodowane zaniedbaniem lub naruszeniem innych zobowiązań prawnych Firmy. Z zastrzeżeniem tego Firma nie ponosi odpowiedzialności za (i) stratę, która nie była racjonalnie przewidywalna dla obu stron w momencie zawarcia Umowy, lub (ii) stratę (np. utratę zysku) dla działalności gospodarczej, handlu, rzemiosła lub zawodu Klienta, której Konsument nie poniósłby, ponieważ Firma zakłada, że Klient nie kupuje Towarów w całości lub głównie na potrzeby swojej działalności gospodarczej, handlu, rzemiosła lub zawodu).
PRAWO, JURYSDYKCJA I SKARGI
40. Umowa (łącznie z wszelkimi kwestiami pozaumownymi) podlega prawu polskiemu.
41. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sądy właściwe według prawa polskiego..
42. W celu uniknięcia sporów skargi rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki po bezpośrednim kontakcie pocztą elektroniczną.
DANE OSOBOWE
43. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja Umowy, zawartej między Firmą i Klientam oraz art. 6 ust. 1 lit f) RODO (w innym usprawiedliwionym prawnie interesie, tj. sporządzanie dokumentacji podatkowej, obsługi procesu reklamacyjnego, dochodzenia ewentualnych roszczeń itp.) i zgodnie z treścią RODO przez firmę Oktaryna Grzegorz Kornijów, ul. Borelowskiego 2F/2, 20-707 Lublin, NIP: 7123063295.
44. Przetwarzane będą dane Klienta: imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, adres rozliczeniowy, nazwa firmy, numer NIP, szczegóły złożonego zamówienia.
45. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, lecz ich niepodanie lub brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia realizację Zamówienia i Umowy.
46. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotom trzecim, takim jak firmy kurierskie, brokerzy kurierscy, operatorzy płatności, w celu realizacji Umowy, zwłaszcza realizacji dostawy Towarów.
47. Dane osobowe Klienta mogą być ujawniane podmiotom uprawnionym do uzyskania tych danych na podstawie przepisów obowiązującego prawa (np. urzędom i organom państwowym) oraz podmiotom upoważnionym przez Firmę w zakresie niezbędnym dla realizacji wcześniej wymienionych celów przetwarzania danych osobowych.
48. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, w których zostały zebrane, a po tym czasie będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wynikającym z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
49. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klienta przysługują Klientowi następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie - skorzystanie z tego prawa nie będzie miało wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. W przypadku informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora danych osobowych Klienta, przysługuje Klientowi prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.